Učivo do 8. 4. 2020
Milí rodiče,
posílám Vám pro děti domácí práci do středy 8.dubna.
Děkuji všem za další milé vzkazy, fotky staveb a obrázky. Výstavku najdete na stránkách třídy ve fotogalerii. Práce dětí jsem ohodnotila jedničkou.
Český jazyk:
Slabikář – str. 51 a 52 (slabiky bě, pě, vě)
Pozor! str. 52/2 - nový typ cvičení - ve větě je slovo, které se tam významově nehodí. Žáci mají určit, které to je, zakroužkovat ho a napsat.
– str. 52/2 - Otázka - jde o názvy věcí - nadřazené slovo - školní potřeby
Jazykolamy - Pět a dvě a dvě je devět, pověděl pěnkavě medvěd.
Mám medvěda u oběda - on obědvá, a mě nedá.
Vyvozujeme: E S HÁČKEM (Ě) po souhláskách B, P, V – Ě je kouzelné písmenko, které po souhláskách B, P, V vyčaruje ještě písmenko J. Proto nepíšeme VJETEV ale VĚTEV.
Opět platí, že…
… v okamžiku, kdy dětem čtení a psaní slov s těmito slabikami nepůjde, je potřeba se k učivu vracet i více dní a opakovat častěji.
Doporučuji procvičovat skládáním z písmenek. Je to těžké učivo a děti budou potřebovat čas, než se jim to v hlavičkách usadí. Buďte, prosím, trpěliví. Děkuji ☺
Písanka – str. 34 - 36 (písmena ř, Ř) – na str. 34 (dopisování barev - Petrklíč je žlutý. Bledule je bílá…) – každou barvu píšeme pouze jednou.
Hry:
1. Smutné království - Král vyhlásil smutek. Nikdo se nesmí smát. Přijde však člověk z jiného království, který to neví a snaží se ostatní rozesmát. Snažíme se cvičit sebeovládání hráčů.
2. Tajemství kufru – Do kufru (tašky) vložíme předmět (nejlépe méně známou věc) a dítě se snaží přijít na to, co by tam mohlo být. Např. hoblík, dláto, pletací jehlice, kulma, náprstek, sázecí kolík, hříbek na zašívání ponožek,… Dítěti věc následně ukážeme a ptáme se, k čemu by mohla sloužit. Rozvíjíme fantazii.
Matematika:
Velký pracovní sešit – str. 58 až 60 (čísla 15 - 20)
Poznámky k učivu:
- str. 58/ 1- 5 – zadání dětem přečtou rodiče, pak děti zvládnou samostatně
- str. 59/1 – děti pracují s dohledem rodičů - mezi číslice se dopisují znaky <, >, =, do žlutého rámečku číslice o kolik
- str. 59/ 2,3,4 – samostatná práce
- str.59/5- společně
- str. 59/6,7 - po vysvětlení samostatná práce
- str. 60/1 a 5 společně - Z = znázornění, V = výpočet
- str.60/2,3,4 - samostatná práce
- str. 60/cv. 6, 7 – po vysvětlení samostatná práce
Hry:
1. Na detektiva – Na zem rozložíme kartičky s čísly (čísla se mohou i několikrát opakovat). Vedoucí hry řekne určité číslo a dítě (děti) hledá taková dvě čísla, jejichž součet nebo rozdíl se rovná danému číslu. Vybraná čísla donese vedoucímu a řekne svůj příklad. Potom jde hledat další možnost výpočtu.
2. Hry s dominem (např. součty puntíků na dvou kostkách domina bez počítání po jedné), Člověče, nezlob se (hrajeme se dvěma kostkami), jakékoli stolní hry pro podporu numerace do 20
Prvouka:
str. 38 - zvířecí maminku s mládětem pojmenujte a zakroužkujte stejnou barvou
-
Písnička Když jsem já sloužil
-
Hlasy zvířat (maminka napodobí zvířátko, dítě hádá, co je to za zvířátko)
-
Modelování a kreslení zvířat
Čas – hodiny – přidáváme říkanku: Čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá… kolik to ručičko, kolik to dělá? (pohybujeme s velkou ručičkou hodin podle říkanky). Malá ručička se nyní nepohybuje, zůstává na dvanáctce.
PČ a VV – barvení vajíček, pletení pomlázky, pečení velikonočních dobrůtek, pomoc rodičům v domácnosti
HV – poslech a zpěv písniček (např. Čiperkové - děti znají Tři citrónky)
https://www.youtube.com/watch?v=08pWr4mVr58
I nadále platí, že pokud nestíháte, pracujete tak, abyste probrali učivo. Děti nemusí vypracovat všechna cvičení v sešitech, ale měly by zvládnout probíranou látku. Ostatní náměty (hry, hádanky, obrázky) jsou dobrovolné!
Přeji Vám všem pohodové, i když netradiční Velikonoce. Volné dny využijte k načerpání dobré nálady a energie do dalších dnů.
S dalším učivem se ozvu až v úterý 14. dubna ☺